استفاده از لیزر قبل از هایفوتراپی امکان دارد؟
نوشته شده توسط : کنکور نویس

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد در این روش از طریق دستگاه هایفوتراپی امواجی به سطح پوست ارسال می شوند.  این امواج در دستگاه‌های سونوگرافی موجود هستند.

در هایفوتراپی این امواج به صورت متمرکز به جای خاصی از پوست وارد می‌شود و با آن انرژی وارد می کند. این انرژی باعث تحریک پوست شده و پوست کلاژن سازی کرده در نتیجه سبب سفت شدن چین و چروک های پوست می شود و از بین می‌روند.

استفاده از هایفوتراپی برای درمان تومورهای سرطانی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. این روش در درمان های زیبایی برای اولین بار در سال ۲۰۰۸ روی کار آمد.

 

https://pasokheto.ir/tehran/%D9%87%D8%A7%DB%8C%D9%81%D9%88%D8%AA%D8%B1%D8%A7%D9%BE%DB%8C/

هایفوتراپی برای اولین بار در سال ۲۰۰۹ برای لیفت ابرو تاییدشد.  این دارو اولین بار در ایالات متحده مورد بررسی و تعیین قرار گرفت در سال ۲۰۰۴ از این روش برای از بین بردن چین و چروک ناحیه گردن نیز استفاده کردند.

این روش بسیار جدید است و به همین دلیل در اوایل کار مورد تایید بسیاری از نهادها قرار نمی گرفت اما رفته رفته شواهد زیادی مبنی بر مضر نبودن آن کشف شد و در نتیجه امروزه این روش یکی از روش‌های مرسوم برای از بین بردن چین و چروک صورت است .

تحقیق های زیادی برای دریافتن مضر بودن و یا مفید بودن این روش انجام شد و در نهایت استفاده از آن برای از بین بردن چین و چروک بسیار موثر و ایمن یافته شد. بسیاری از افراد خود را اینگونه درمان کرده و تا مدت ها تاثیرات آن را مشاهده میکنند. این روش مانند لیفتینگ صورت خطر های جانبی زیادی به همراه ندارد.

 روش نوین هایفوتراپی به عنوان یک روش غیر جراحی و مبتنی بر تکنولوژی اولتراسوند برای اصلاح پوست شما عرضه شده است. پیشرفته ترین تکنولوژی قرن حاضر جهت لیفتینگ صورت بدون جراحی است که با تقبل هزینه هایفوتراپی فقط در یک جلسه و با نتایج ماندگار رو به رو می شوید.

هایفوتراپی (High-intensity focused ultrasound) که به اختصار HIFU نامیده می‌شود در گذشته برای درمان تومورهای سرطانی استفاده می‌شد و در سال ۲۰۰۸ اولین کاربردهای آن در صنعت زیبایی گزارش شده است. بعد از آن، هایفو در سال ۲۰۰۹ توسط سازمان غذا و دارو (FDA) برای لیفت ابرو تأیید شد. در نهایت هایفوتراپی در سال ۲۰۱۴ توسط FDA برای بهبود و رفع چین و چروک پوست به تایید رسید.

دستگاه هایفو امواج اولتراسوند را به طور متمرکز به لایه ای از پوست که در زیر لایه سطحی قرار گرفته است وارد می‌کند و باعث تحریک کلاژن سازی می‌شود و همین فرایند منجر به سفت شدن پوست می‌شود. برای توضیح مکانیسم اثر هایفوتراپی لازم است توضیح مختصری درباره لایه‌های پوست بدهیم. میان لایه زیرین پوست (هیپودرم) و ماهیچه راست شکمی، لایه ای به نام SMAS وجود دارد که از جنس بافت نرم است و پوست و عضله را به هم متصل می‌کند.

برای ایجاد این لایه گروهی از الیاف همبندی از پوست به سمت عضلات کشیده می‌شود که با الیافی که از سمت عضله به طرف پوست خارج می‌شوند در هم ادغام می‌شوند در هم آمیختن این الیاف، تشکیل بافت همبندی توری مانندی را می‌دهد به نام لایه SMAS این ارتباط موجب انتقال انقباضات عضلانی می‌شود. توجه به این بافت SMAS نقش کلیدی آن را در درمان‎‌های لیفتینگ مشخص می‌کند.

 

مزایای هایفوتراپی

هایفوتراپی مورد تایید سازمان غذا و داروی امریکا FDA می باشد. با این روش چین و چروک های صورت، گردن و ناحیه دکلته بهبود می یابد تاکنون افراد زیادی از هایفو بهره مند شده اند و ریسک و خطر آن به ندرت گزارش شده است. بدون هیچگونه جراحی می توان طی چند ماه به نتیجه دلخواه رسید. هایفوتراپی باید برای لیفت و جوانسازی پوست به کار گرفته شود.

کاربردهای هایفوتراپی:

  • کاهش چین و چروک ها
  • سفت کردن پوست
  • بالا بردن ابروها و پلک ها
  • بهبود قابلیت ارتجاعی
  • صاف و نرم شدن پوست
  • هایفو تنها برای پوست شل و افتاده به کار نمی رود بلکه از روند پیری جلوگیری می کند و شل شدن پوست را به تعویق می اندازد.

عملکرد 

امواج اولتراسوند با انرژی متمرکز دقیقا لایه زیرین سطح پوست را هدف قرار می دهند. این انرژی باعث گرم شدن سریع بافت می شود. هنگامی که سلول های پوست به دمای مورد نظر رسیدند، آسیب سلولی را تجربه می کنند. این آسیب برخلاف اینکه خطر داشته باشد منجر به تحریک سلول ها برای کلاژن سازی می گردد.

کلاژن پروتئینی است که ساختار پوست را تشکیل می دهد. از آنجایی که امواج اولتراسوند با فرکانس بالا تنها بافت زیر پوست را تحت تاثیر قرار می دهد هیچ مشکلی برای سلول های مجاور ایجاد نمی کند.

استفاده از لیزر قبل از هایفوتراپی

کسانی که بیش از حد دچار شل شدن پوست شده اند قبل از هایفو بهتر است از روش های لیزر درمانی استفاده کنند. سپس با چند جلسه هایفو به نتیجه دلخواه خود خواهند رسید.

آیا هایفوتراپی درد دارد؟

هنگام انجام کار هایفو، فرد احساسی مشابه جرقه های کوچک و گرما دارد. این احساس به هیچ وجه دردناک و غیرقابل تحمل نمی باشد. اگر نگران درد هستید قبل از شروع درمان از بی حسی موضعی استفاده کنید. سپس از ژل اولتراسوند برای ناحیه درمان استفاده می شود. دستگاه هایفو دقیقا بر روی پوست قرار می گیرد.





:: برچسب‌ها: هایفو ,
:: بازدید از این مطلب : 490
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 23 تير 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: